Fjärrkontroll

9 Mar

20120309-183419.jpg

”Grejjen” man byter TV-kanal med heter på riktigt fjärrkontroll, men jag tror jag aldrig hört någon använda den benämningen. Istället har jag hört knäpparin, dooson, hande, kontrollin, grejjen o.s.v. För någon dag sedan fick jag ändå höra det roligaste namnet på fjärrkontrollen, nämligen kanalvändaren.

Vad kallar ni den?

2 svar to “Fjärrkontroll”

  1. JJ 11 mars, 2012 den 12:28 #

    ”staka”

  2. marie 13 mars, 2012 den 10:52 #

    ”knäppin” eller ”kontrollen” konstigaste versionen jag har hört är nog ”TV-svängaren”😀

Kommentera

